Tietoa meistä

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1981 eli vuosi 2024 on toimintamme 42. vuosi. Yhdistykseen kuuluu lähes 200 jäsentä eli olemme kolmanneksi suurin Pohjanmaan piirissä.

Lounastapaamiset ovat joka kuukausi ähtäriläisissä lounaspaikoissa, yleensä jonkun muun ohjelman yhteydessä. Vuosittain teemme kotimaan ja joka toinen vuosi ulkomaan matkan.

Harrastamme kulttuuria esim. tekemällä teatteriretken joka vuosi ja käsityöpiiri kokoontuu kaksi kertaa kuukaudessa. Innostunut joukko harjoittaa muistiaan muistikerhossa.

Fyysisestä kunnosta huolehtiminen on meille tärkeää. Meistä moni on mukana erilaisissa liikuntaryhmissä. Monet pelaavat golfia tai harrastavat innokkaasti keilailua. Keväällä teemme yhteisen luontoretken.

Kiirastorstaina viemme yhden ystävän, vanhuksen, vammaisen tai jonkun muun kirkkoon pääsiäisen sanoman äärelle. Joulujuhlaa vietämme arvokkaan ohjelman mukaan.

Osallistumme aktiivisesti vanhusten viikkoon. Ähtärissä toimii erittäin aktiivinen vanhusneuvosto. Se toteutti mm. senioripuiston, joka tuli kuvanveistäjä Eero Hiirosen patsaan tuntumaan Hovittaren rantaan. Puisto valmistui vuonna 2019.

Vapaaehtoistyön lisääminen on yksi yhdistyksemme tavoitteista. Jos olet halukas ryhtymään ystäväksi jollekin laitoksessa tai kotona asuvalle vanhukselle tai laitoksessa asuvalle vammaiselle, ole yhteydessä sihteeriin. Autamme mielellämme asiassa. Meillä on paljon ihmisiä, jotka tarvitsisivat aikaasi, yhdessäoloa ja ihan tavallista arjessa rinnalla kulkemista. Se voi olla esim. kerran viikossa. Moni lapsi olisi varamummun tai varavaarin läsnäolosta hyvin iloinen ja onnellinen. Miten olisi Päiväkotimummu tai -vaari?

Voit liittyä yhdistykseemme monella tavalla. Voit olla meihin yhteydessä puhelimitse, tekstiviestin tai sähköpostin välityksellä. Yhteystiedot löydät Yhteistiedot-osiosta.